MARQUETING DE CONTINGUTS

Empreses Andorra | Ofertes Andorra | Esdeveniments Andorra | Anuncis Andorra | Empreses

Qualsevol semblança amb Ordino Studios és pura coincidència

3 minutos de lectura
Decàleg per a prevenir els ciberatacs. L'Agència Nacional de Ciberseguretat ha elaborat una dossier per conscienciar a la població sobre els programes maliciosos i els consells per no caure en el parany dels ciberdelinqüents. L’Agència Nacional de Ciberseguretat ha elaborat un dossier per conscienciar la ciutadania sobre els programes maliciosos anomenats “malware”. Els ciberdelinqüents aprofiten aquests atacs per treure diners o informació personal dels afectats i en aquest decàleg es vol donar les eines per tal de no caure en la trampa. El “malware” és el terme genèric que s’utilitza per a qualsevol mena de programari maliciós que ha estat dissenyat per causar danys o aprofitar les vulnerabilitats de la xarxa. Des de l’ANC-AD s’exposa que les dades que els ciberdelinqüents volen extreure fan referència a la informació financera dels afectats, contrasenyes o missatges personals, entre altres. En l’actualitat, existeix un ampli ventall de programari maliciós i cada dia n’apareixen de diferents. Entre aquests, hi ha els virus a través de missatges de correu electrònic i quan s’obren s’infecta el dispositiu. Un altre dels més coneguts és el ransomware. Segons l’Agència Nacional de Ciberseguretat aquest és un dels més rendibles i més populars entre els ciberdelinqüents. Un cop instal·lat xifra els arxius i a continuació s’exigeix el rescat, el qual, diu, no s’ha de pagar mai. Altres malware són els cucs, troians o adware. COM ENS PODEM PROTEGIR? Una de les accions per protegir els nostres dispositius dels atacs d’aquests programes maliciosos és tenir actualitzat en tot moment el sistema operatiu i les aplicacions. Mai s’ha de clicar en finestres emergents i cal limitar el nombre d’aplicacions instal·lades. Tampoc s’ha de prestar el nostre telèfon mòbil i només s’ha de comprar o descarregar programari de confiança.

Per gèneres, la ciutat ha acollit 30 projectes de ficció (cine, sèries, TV), 39 espots publicitaris, cinc videoclips, 37 exercicis acadèmics i 12 produccions d’altres gèneres com ‘streamings’ en directe, gravació de pràctiques d’FX i ‘stunts’ (dobles d’acció), projectes corporatius o sessions fotogràfiques. D’aquests 123 rodatges, el Parc va acollir-ne 52 i Terrassa Film Office gestionar 71 permisos per rodar a la via pública o sent l’enllaç amb localitzacions particulars. Quant a la naturalesa de les produccions, moltes han estat projectes internacionals. Totes aquestes xifres es poden simplificar recordant que el parc acull els enregistraments d»O.T.’. Entre els projectes de ficció, molts d’ells amb equips que mantenen una forta vinculació amb Terrassa al llarg dels anys, hi ha les sèries ‘Bojos per molière’ (TV3), ‘The crown’, ‘Bienvenidos al Edén’ i el films ‘El cuerpo en llamas’, ‘Palomino’, ‘Self Tape’, ‘Rich Flu’ o el debut de Mario Casas com a director amb ‘Mi soledad tiene alas’. En televisió, dos programes per a TVE, ‘Días de Tele’, amb Julia Otero, i ‘La gran confusión, amb Xavier Sardà. Pel que fa a la publicitat, espots per a marques com Massimo Dutti – Studio, Apple, Nissan o Toyota Gr Sport i els videoclips del grup Stay Homas, ‘Here to play’, i de la cantant colombiana Shakira amb ‘Te felicito’ i ‘Don’t you worry’ (acompanyada pel grup Black Eyed Peas i David Guetta). El projecte andorrà va deixar una trentena de persones al carrer El projecte ha estat tot un èxit, tot el contrari del fracàs que es va viure a Andorra amb aquell Ordino Studios, que havia de convertir el pais en una nova meca del cinema i que es va declarar en fallida el 2013 i va deixar a una trentena de persones al carrer. En paral·lel, aquell mateix 2013 el seu gerent, Jordi Albà, va ser detingut per la Policia per un presumpte delicte patrimonial, arran d’un frau que hauria comès sent president de la Societat de drets d’autor i drets veïns (Sdadv). La societat, que va rebre crèdits preferents per part del Govern, estava ubicada al Centre de Congressos d’Ordino. El mes de gener de 2018, el Butlletí Oficial del Principat d’Andorra (BOPA) va publicar un edicte on declarava dissolta i liquidada de ple dret la societat Produccions i Serveis Audiovisuals del Pirineu S.L., més coneguda com Ordino Studios. Mentre aquell projecte es va enfonsar, el Parc Audiovisual ampliarà les seves instal·lacionsen un terreny d’uns 6.000 metres quadrats per respondre a les múltiples peticions de rodatge. La Generalitat de Catalunya ha encarregat un estudi per determinar què s’hi pot arribar a fer, amb la previsió de construir-hi platós d’entre 1.500 9 2.500 metres quadrats. Es tracta d’un projecte inclòs en el Catalunya Media City, amb epicentre a les Tres Xemeneies de Sant Adrià de Besòs, i que ha de completar l’oferta de localitzacions d’interior existents a la comunitat autonòma per a rodatges locals i internacionals. Es preveu que l’estudi es desenvolupi aquest mateix any, per a poder començar a ser una realitat el 2024. El Parc de l’Audiovisual es troba a l’antic Hospital del Tòrax -inaugurat el 1952 en plena dictadura franquista- al peu del Parc Natural de Sant Llorenç del Munt. Va ser endegat per l’ajuntament de Terrassa amb el suport de la Generalitat el 2005 per fomentar la indústria audiovisual. La Generalitat, Terrassa i i L’Hospitalet de Llobregat es van unir per forma «l’epicentre de la innovació audiovisual». A més, Terrassa forma part de la xarxa de ciutats creatives de la Unesco, una distinció a la qual va optar el comú de Sant Julià de Lòria. Terrassa forma part de la xarxa de ciutats creatives de la Unesco Terrassa va ser designada Ciutat Creativa del Cinema l’any 2017, després de superar una selecció a nivell espanyol i una avaluació internacional, entrant així a formar part de la Xarxa de Ciutats Creatives de la Unesco vertebrada en els àmbits de cinema, gastronomia, disseny, música, artesania i arts populars, arts digitals i literatura. Actualment, al món, hi ha un total de 246 ciutats creatives amb aquesta distinció, de les que només 18 són ciutats creatives en l’àmbit del cinema: Busan, Sydney, Roma, Mumbai, Sarajevo, Potsdam, Łódź, Sofia, Vitola, Valladolid, Yamagata, Galway, Bradford, Bristol, Santos, Wellington, i Qingdao.