La línia com a punt de sortida ha estat la primera mostra de la Vanda Drouin. Aquesta jove encampadana de 27 anys ha estudiat una fusió d’art i disseny a l’Escola Massana de Barcelona i ara combina el seu treball com a docent de pintura i dibuix per a nens i adults amb el treball al seu taller. La docència la fa “créixer com a persona”
octubre 3, 2020

La línia com a punt de sortida ha estat la primera mostra de Vanda Drouin

Por MARQUETINGDECONTINGUTS

La línia com a punt de sortida ha estat la primera mostra de la Vanda Drouin. Aquesta jove encampadana de 27 anys ha estudiat una fusió d’art i disseny a l’Escola Massana de Barcelona i ara combina el seu treball com a docent de pintura i dibuix per a nens i adults amb el treball al seu taller. La docència la fa “créixer com a persona” i li permet introduir l’art als més petits. Considera que cal fer “ressorgir la pintura més moderna i experimental” perquè “tenim una idea molt clàssica de la pintura i el dibuix”. En la seva exposició ha fet un recull de tot el que ha creat durant els seus anys de formació. Centrada a treballar l’art abstracte, Drouin ha creat pintures i escultures “en paper” que reflexionen sobre la idea de l’infinit entès com a ordre i caos. “Un exemple bastant clar d’això és la natura, que està conformada d’una manera que pot semblar aleatòria, però que si ens fixem en l’estructura interna de les plantes, com les formes dels animals, veiem que hi ha uns patrons que es repeteixen”, explica. Tot aquest cos es pot associar a una idea d’atzar que és infinit. Drouin ha representat aquest infinit a partir de la línia recta, una metàfora “que no té principi ni fi”. Per a treballar en aquest art geomètric ha revisat l’obra d’altres artistes que han tractat l’infinit prèviament com Kandinski, els constructivistes russos o minimalistes com François Morellet.

L’artista va afirmar ahir durant la inauguració que l’exposició pretén captar l’atenció de l’espectador a través d’un gran repertori de formes i volums que creen una sèrie de jocs visuals en funció de la llum i la posició de l’observador. A més, Drouin assegura que «l’obra neix sota una voluntat de recerca i representació del concepte d’infinit i aquest infinit, s’entén com una matèria conformada per ordre i desordre simultàniament i es manifesta constantment en les formes que ens envolten».  La intenció principal, segons l’artista, és «captar una idea abstracta i convertir-la en alguna cosa tangible que sí que es pot percebre amb els nostres sentits com és la forma, el volum i el color», informa l’ANA.  Interès per la geometria Drouin fa anys que reflexiona sobre els dissenys geomètrics en l’expressió artística de diferents cultures i moments històrics i la seva vinculació amb pensaments filosòfics. Com a part d’aquest interès va analitzar durant la seva etapa formativa l’art islàmic en l’article Geometria i espirtiutalitat: des d’una simplicitat molt profunda.  En aquest, reivindicava la necessitat de mirar a l’art geomètric «des d’una mirada que va molt més enllà de la seva forma» i subratllava la interpretació que, en aquest sentit van fer Kandinsky i altres artistes vinculats amb l’abstracció geomètrica del segle XX.

A partir d’aquesta primera cita expositiva, la jove actualment treballa per ampliar la mostra amb més escultures i pintures que reprodueixin l’infinit a través de les formes i els colors. Fins ara ha realitzat obres que no ocupen gaire espai i ara vol traslladar aquesta temàtica a un gran format. Es mostra satisfeta d’haver exposat al comú d’Encamp, on s’ha fet una crida al públic a través dels mitjans de comunicació. Un cop tingui la mostra ampliada, però, li agradaria presentar el projecte a Andorra la Vella per ser “el centre” de les activitats culturals al país. L’encampadana també comença a rumiar nous projectes en l’àmbit pictòric, com “la simbiosi entre la natura i l’artifici que crea l’ésser humà”, elements que semblen fusionar-se en l’entorn que ens envolta. De moment, seguirà enfocada a apropar l’art abstracte i geomètric, un art “que aparentment sembla que no puguem entendre”, però que a través de la puresa de la forma capta “l’essència que tenim a dintre”.

https://www.diariandorra.ad/noticies/dmg/l_hora_dels_millennials/2018/11/11/centrada_abstraccio_137877_1197.html