El ministre de Turisme, Jordi Torres, va declarar ahir durant el 13è Congrés mundial de turisme de neu, muntanya i benestar que “el futur del turisme passa per la personalització de l’experiència gràcies a la intel·ligència artificial”.
El ministre de Turisme, Jordi Torres, va declarar ahir durant el 13è Congrés mundial de turisme de neu, muntanya i benestar que “el futur del turisme passa per la personalització de l’experiència gràcies a la intel·ligència artificial”. Torres va explicar que aquesta tecnologia permet analitzar les preferències dels visitants i ajustar l’oferta turística de manera que cada persona percebi serveis adequats al seu perfil, combinant natura, benestar i innovació digital.
Torres planteja una taxa variable segons la temporada
Agències
El ministre va subratllar que l’objectiu era treure el màxim profit dels atractius turístics d’Andorra i oferir un servei més individualitzat que els models tradicionals, més generals. “La intel·ligència artificial és una eina al servei de la qualitat turística; no substitueix la mirada humana, sinó que la complementa”, va afegir, destacant que l’equilibri entre tecnologia i factor humà era clau per mantenir l’experiència autèntica.
Digitalització del sector
El congrés també va comptar amb la presència del ministre de Turisme d’Espanya, Jordi Hereu, qui va declarar que la digitalització del sector és essencial per garantir la competitivitat. Va explicar que les eines basades en IA permeten anticipar les necessitats dels visitants i redistribuir l’activitat turística al llarg de l’any, cosa que millora la gestió d’ofertes i serveis i fomentant la sostenibilitat del sector.
Els ponents van expressar que els sistemes d’IA analitzen patrons de comportament i preferències, cosa que permet recomanacions més precises i adaptades a cada turista. Això inclou ajustos en promocions, logística i comunicació, basats en dades reals sobre les reaccions i expectatives dels visitants.
Els responsables polítics van coincidir que la integració de la intel·ligència artificial havia de formar part d’una visió global de turisme sostenible i equilibrat. La tecnologia, van afirmar, no substitueix les experiències humanes, sinó que les potencia, obrint una nova dimensió digital que marcarà els pròxims passos del sector turístic a Andorra i altres destinacions de muntanya.
MÉS PROTECCIÓ PER A LES MUNTANYES PEL CANVI CLIMÀTIC
Durant la setena reunió del Mountain Partnership, que va començar ahir i se celebrarà fins demà, es va subratllar la fragilitat de les zones de muntanya davant del canvi climàtic i la importància de protegir-les en l’àmbit global. La ministra d’Afers Exteriors, Imma Tor, va declarar que les muntanyes constitueixen “les reserves d’aigua del planeta”, però que, alhora, són les més exposades a l’escalfament global i a la degradació ambiental. Va afegir que calia impulsar accions concretes per garantir la seva preservació i donar més visibilitat a les seves necessitats en l’agenda internacional. La trobada va culminar amb la futura Declaració d’Andorra, un document que inclourà recomanacions per als estats i organismes internacionals per fomentar la cooperació.
TEXT PROPIETAT https://www.diariandorra.ad/nacional/260327/intel-ligencia-artificial-redefinira-com-veuen-principat-els-turistes_192804.html

