MARQUETING DE CONTINGUTS

Empreses Andorra | Ofertes Andorra | Esdeveniments Andorra | Anuncis Andorra | Empreses


Warning: sprintf(): Too few arguments in /homepages/45/d544954517/htdocs/clickandbuilds/WordPress/MyCMS15/wp-content/themes/newsphere/lib/breadcrumb-trail/inc/breadcrumbs.php on line 254

El comú d’Encamp valora positivament el funcionament de la càmera instal·lada a Sant Romà

1 minuto de lectura
Decàleg per a prevenir els ciberatacs. L'Agència Nacional de Ciberseguretat ha elaborat una dossier per conscienciar a la població sobre els programes maliciosos i els consells per no caure en el parany dels ciberdelinqüents. L’Agència Nacional de Ciberseguretat ha elaborat un dossier per conscienciar la ciutadania sobre els programes maliciosos anomenats “malware”. Els ciberdelinqüents aprofiten aquests atacs per treure diners o informació personal dels afectats i en aquest decàleg es vol donar les eines per tal de no caure en la trampa. El “malware” és el terme genèric que s’utilitza per a qualsevol mena de programari maliciós que ha estat dissenyat per causar danys o aprofitar les vulnerabilitats de la xarxa. Des de l’ANC-AD s’exposa que les dades que els ciberdelinqüents volen extreure fan referència a la informació financera dels afectats, contrasenyes o missatges personals, entre altres. En l’actualitat, existeix un ampli ventall de programari maliciós i cada dia n’apareixen de diferents. Entre aquests, hi ha els virus a través de missatges de correu electrònic i quan s’obren s’infecta el dispositiu. Un altre dels més coneguts és el ransomware. Segons l’Agència Nacional de Ciberseguretat aquest és un dels més rendibles i més populars entre els ciberdelinqüents. Un cop instal·lat xifra els arxius i a continuació s’exigeix el rescat, el qual, diu, no s’ha de pagar mai. Altres malware són els cucs, troians o adware. COM ENS PODEM PROTEGIR? Una de les accions per protegir els nostres dispositius dels atacs d’aquests programes maliciosos és tenir actualitzat en tot moment el sistema operatiu i les aplicacions. Mai s’ha de clicar en finestres emergents i cal limitar el nombre d’aplicacions instal·lades. Tampoc s’ha de prestar el nostre telèfon mòbil i només s’ha de comprar o descarregar programari de confiança.

Així ho ha comentat a Altaveu la cònsol major d’Encamp, Laura Mas. Les pintades van aparèixer poques hores després de la celebració de l’aplec de l’any passat. La investigació de la policia va ser infructuosa i no es va poder identificar qui havia estat l’autor o els autors. Mesos després, es va optar per instal·lar a càmera, un element que ha permès guanyar en seguretat a la zona. [related:articles:1] «Va tot molt millor», ha apuntat Mas, tot indicant que «la zona ha deixat de ser un lloc on es venen a fer altres coses que no són correctes». Així, ha posat en relleu que, des de la instal·lació de la càmera, s’han pogut detectar dues incidències. Per exemple, va haver unes pintades a un dels elements de fusta del temple. «S’ha actuat de seguida i s’ha pogut fer netejar», ha apuntat la mandatària comunal. Per això, hi ha «satisfacció» per com ha funcionat la iniciativa. La càmera, doncs, ha generat un entorn més segur. De fet, remarca que es tracta d’una tònica similar a la que s’ha pogut comprovar a altres indrets on s’ha pres una mesura similar. «Les càmeres generalment funcionen a tot arreu on s’han col·locat», ha comentat.

Más historias

Puede que te hayas perdido